Vymačkávání pupínků na nose může být zrádné. V čem dalším v životě chybujeme?

Pohled do zrcadla vás rozhodně nepotěšil? Na nose se skví jako růže květ červený pupínek, který vás krásnější rozhodně nedělá. Co s ním? A proč byste si měli dávat pozor na to, na kolik hodin si natahujete budík? Víte, v čem všem se velmi často chybuje? Pojďme se na to společně podívat v následujícím článku.

Když pupínky na nose hyzdí

Pupínky jsou něco, o co nikdo nestojí. Když se vám něco takového na tváři objeví, nejraději byste na to přitiskli kapesník, aby nikdo tu ohavnost neviděl. Jako další možnost připadá pupínek naplněný hnisem vymáčknout. Je to přirozené, dělá to snad každý, avšak pozor byste si měli dávat hlavně na oblast nosu. Pokud byste si totiž zanesli nečistoty do podkoží a cév, může to být dokonce i životu nebezpečné, protože při šíření infekce hrozí komplikace v podobě postižení struktury centrálního nervového systému.

Tak zvaný trojúhelník smrti začíná nad kořenem nosu, zahrnuje oblast celého nosu, nad horním rtem a končí pod očima. Cévy odsud vedou přímo do nitra lebky. Pokud se stane, že se pupínek v této části obličeje výrazně zanítí, je vhodné navštívit lékaře a nechat ho odborně ošetřit. Jinak totiž hodně riskujete. Bohužel takový zanícený pupínek může mít až fatální následky, pokud by se infekce opravdu dostala až do vnitřku lebky. 

Jak si správně nastavit budík?

Také to asi znáte, když zazvoní ráno budík, že se vám nechce vstávat, a jste, jako by vás někdo praštil koštětem do hlavy. Většinou za to může spánkový deficit – chodíte prostě pozdě spávat, nebo jste si špatně nastavili buzení. To by totiž mělo respektovat délku REM fáze spánku, která trvá přibližně 90 minut. Ideální je spát 7 až 8 hodin, aby si mozek opravdu odpočinul. V takovém případě byste si měli nastavit budík v pětinásobku 90 minut, což by odpovídalo délce spánku 7,5 hodiny. Pokud se buzením budíku strefíte doprostřed REM fáze, bude se vám hůře vstávat a vaše vstávání bude doprovázet únava, malátnost – prostě to nebude ono.

Proč nedobíráme antibiotika?

Aby antibiotika zafungovala, musí se dodržovat správný režim jejich užívání. To znamená brát je pravidelně po 6, 8 nebo 12 hodinách podle toho, jak určí lékař. Důležité je však také antibiotika dobrat až do poslední pilulky. Pokud tak neučiníte, příště nemusejí zabrat, nebo se nemoc vrátí, a to s větší razancí. Proč však děláme chybu v tom, že je nedobíráme? Na vině může být i to, že se člověku uleví a cítí se lépe.

Snídaně není zbytečnost

Hodně lidí před odchodem do zaměstnání nesnídá. Buď na jídlo tak brzy ráno nemá chuť, nebo jim chybí čas. Ať je to tak, nebo tak, jedná se o dost velkou dietní chybu. Když se ráno nenajíte, obvykle pak hrozí tzv. vlčí hlad, kdy člověk sní, na co přijde. Většinou to bývá něco sladkého, čím zahání touhu po jídle. Minimálně tedy do doby, než přijde čas oběda. Pak se ovšem není možné divit tomu, že člověk přibývá na váze. Zároveň si tím také zadělává na cukrovku II. typu. Kdo si chce udržet štíhlou linii, ten raději každé ráno v pořádku posnídá.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Pokračováním užívání této stránky souhlasíte s použitím cookies. více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít