Pátek, 19 dubna, 2024
Recenze

Jo Nesbø: Švábi

Doba čtení: < 1 minuta

Děj detektivního příběhu norského autora vás zavede do aktraktivního prostředí Bangoku. Toto přelidněné hlavní město Thajska se stane kulisou pro rychlý sled událostí, na jejichž začátku bude vražda norského velvyslance a na konci pak nečekané rozuzlení. Hlavní hrdina, norský policista Harry Hole, má opět před sebou nelehký úkol, který jako vždy vyřeší nejen za pomoci svého důvtipu a zkušeností. Sem tam schytá nejednu ránu, i od osudu, přesto vždy vstává jako Fénix z popela a jde dál.

Máte-li raději klidnější prostředí detektivek z pera anglické autorky Agathy Christie, tak knížku Švábi ani nezačínejte číst. Harry Hole není Hercule Poirot, kterému k vyřešení zápletky stačily jen jeho šedé buňky mozkové. Harry Hole je tvrdý chlapík, jenž se nebojí jít ani do boje muž proti muži. Klidně i s holýma rukama. A jeho protivníci se obvykle neštítí žádné nepravosti, již provádějí s klidem psychopata.

A jakou roli sehrají v příběhu stejnojmenné knížky samotní švábi? Nesmírně otravují Holemu jeho pobyt v Bangkoku, protože jsou všude tam, kde Harry přespává.

Jo Nesbø je současný norský spisovatel a hudebník. Narodil se v roce 1960 v Oslu v rodině  knihovnice. Je autorem téměř dvou desítek knih.